Genveje
Salgs- og leveringsbetingelser
Dokumentation og vejledning
Leveringstidspunkt og transport
Risikoen for varerne
Reklamation
Pris og betaling
Fortrydelsesret
Forkert brug af varerne
Kig ind igen
Persondatapolitik
Salgs- og leveringsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle outlet leverancer fra Equito/Equito Outlet.
Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Equito/Equito Outlet.
Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Equito/Equito Outlet.
Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Equito/Equito Outlet's side, er denne udelukkende af vejledende karakter. Eventuelle spørgsmål stilles via email til equito@equito.dk.
Leveringstidspunkt og transport
Levering af en vare fra Equito/Equito Outlet anses for sket, når varen er udleveret til kunden af PostNord. Forsendelsen af varer sker altid med PostNord. Du kan som kunde vælge levering som PostNord Home eller PostNord Collect. Vælger du PostNord Collect, skal du selv afhente varen på et udleveringssted valgt af dig.
Varen bliver afsendt straks efter modtagelsen af betalingen. Sker der noget utilsigtet meddeles dette straks pr mail. Fakturering med tracknr sker straks ved aflevering til PostNord.
Equito/Equito Outlet gør i nogen grad brug af princippet "dropshipping", hvilket vil sige, at varerne bliver leveret direkte fra producenten eller grossisten. Leveringen vil da finde sted fra danske adresser og i særlige tilfælde fra adresser i EU, men aldrig fra 3. lande. Der bliver derfor ikke tillagt told eller andre omkostninger til varens pris.
Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt hos Equito/Equito Outlet overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Equito/Equito Outlet, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Equito/Equito Outlet via email til equito@equito.dk.
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Equito/Equito Outlet har stillet dig i udsigt.
Der henvises iøvrigt til Forbrugeraftaleloven og Købeloven, som er ufravigelige. Du kan læse mere om fjernsalg her https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder
Pris og betaling
I denne Netbutik kan du bestille dine varer online. Betalingen kan ske med Dankort, Visa, Mastercard og Maestro eller ved bankoverførsel til Lunar Bank, konto 6695-1004356760
Betalingsmetoden vælges i betalingsbilledet.
Alle priser hos Equito Outlet - på web-adressen https://equito-outlet.dk - er bruttopriser jf. ML §70.
Porto er incl 25% moms iht. gældende regler.
Faktura emailes straks ved afsendelse af varen med track and trace oplysninger om forsendelsen.
Fortrydelsesret
Rideudstyr
Equito/Equito Outlet yder 14 dages fortrydelsesret - i henhold til regler i Forbrugeraftaleloven, se https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/handel-paa-nettet-her-er-dine-rettigheder/fortrydelsesret-paa-nettet-her - gældende fra den dag varen er leveret. Fortrydelsen skal meddeles ved mail på equito@equito.dk. Du har herefter 14 dage til at at returnere varen med PostNord Collect til SPAR, Equito/Equito Outlet, Holbækvej 100, 4450 Jyderup. Du skal selv betale for forsendelsen. Vi returnerer straks det indbetalte beløb til din konto. Oplys venligst dit kontonummer på fortrydelsesmailen.
Ønsker du at returnere varen, skal den returneres i samme-, ubrugte stand og emballage, samt i den mængde, som den er modtaget. Du må pakke varen ud, undersøge den og prøve den på nøjagtig samme vis som i en fysisk butik. Returnerer du varen, er du ansvarlig for varen, indtil den leveres tilbage til Equito/Equito Outlet. Brug derfor en effektiv og holdbar emballage. Er varen brugt, når du returnerer den, skal du selv betale for værdiforringelsen. Equito/Equito Outlet vurderer forringelsen og returnerer det indbetalte beløb fratrukket forringelsen. Du skal være opmærksom på, at værdiforringelsen er størst i begyndelsen af en vares levetid.
Brodering
Fortrydelsesretten for broderede varer kan ikke gøres gældende jf, Forbrugeraftalelovens §18 stk 2.3 - da disse varer er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Forkert brug af varerne
Du er som rytter alene ansvarlig for, at du overholder både FEI og DRF's regelsæt. Det er således Equito/Equito Outlet uvedkommende, hvordan du anvender de produkter, du har købt gennem Equito/Equito Outlet. Specielt henvises til reglementernes afsnit om doping og barring, herunder anbringelse af fremmedlegemer i produkterne. Se evt. DRF's Fælles- og Spring reglementer.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og evt. leveringsadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos
Dandomain A/S
Højvangen 4
8660 Skanderborg
CVR: 29412006
og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Kig ind igen
Equito/Equito Outlet håber, du får glæde og gavn af de købte produkter i lang tid fremover, og det vil glæde os, om du vil bruge os som leverandør, næste gang du skal bruge kvalitets rideudstyr til billige priser. Vi vil bestræbe os på, at finde nye varer i høj kvalitet til glæde for dig.